Vállalkozni azért kell, hogy az ember jól érezze magát benne

2015. november 18. 09:58 ujnemzedek.hu
Az olyan kifejezések, mint a "dinamikusan fejlődő", vagy "startup", halmozottan vannak jelen az idei FVH-n. Kilátogattunk mi is.

"Csak olyan üzlethez szabad hozzáfogni, amihez szívvel tudsz kapcsolódni. Ha ez nincs, akkor az csak favágás – mutathatnak jól a számok a kockás papíron, ha nem teszed bele magad, akkor a dolognak igazán értelme nincs."

 

 

Félreértés ne essék, ezt nem mi mondjuk, hanem Ördög Nóra és Törköly Erika, az Angels Army alapítói. Rengeteg hasonló tanácsot kapott az előadóktól az, aki az első napokban kilátogatott, vagy a héten még kilátogat a Fiatal Vállalkozók Hetére - a FIVOSZ rendezvénye egész héten dübörög, és az sem marad ki a kapcsolatépítős, üzleti tippben gazdag mókából, akinek nincs érkezése fellátogatni Budapestre. (A pontos vidéki és fővárosi helyszínek tematikus programpontjai Itt és Itt találhatóak, ingyenesen regisztrálni pedig Itt tudsz.)

 

 

Oké, akkor tisztázzuk: mitől leszek jó vállalkozó?

 

Csűrhetjük a dolgot, de ezen a rendezvényen úgyis mindenki erre keresi a választ. A kérdésre Scheer Sándor, a Market Építő Zrt. vezérigazgatója például így válaszolt: „Nagyon fontos, hogy az embernek legyenek álmai. Ha most kezdenék bele, bátrabb lennék, és mivel a világ a szaktudás, a szakosodás felé halad, többet és jobban tanulnék.” Előadásban pedig azt tanácsolta: „Legyen stratégiád! Keress partnereket! Légy naprakész! Ismerd a piacot! Kockáztass okosan! Először mindig a másik fejével gondolkozz. Ha egy üzleti megbeszélésre készülsz, modellezd, hogy mit gondol a másik. És minden napot a legrosszabb feladattal kezdj, nyugodtabb leszel a nap többi részében.”

 


Kedden tömve volt a Groupama Aréna (kép: Fivosz-Facebook)


 
És mi az, amit mindenki szeret? Naná, hogy kajálni. Ha pedig enni mindenki imád, akkor a laikus azt gondolná: éttermet nyitni, kaját forgalmazni, húst bárdolni eladási célzattal a legegyszerűbb dolog a világon. 

 


Hát úgy fest, nem az

 


Mint a keddi Vállalkozz Itthon nap utolsó előtti fogása gyanánt felszolgált kerekasztal-beszélgetésből kiderült: aki vállalkozni szeretne, az itthon jó eséllyel vendéglátásban gondolkodik – hiszen mindenki vágyik arra a bizonyos Cuki Kis Kávézóra. De ha valaki ezt választja, azzal számolnia kell, hogy ebben a bizniszben nincs hétvége, nincs pihenő - itt hajtás van. Legalábbis ez jött le Oszlánczi Réka (Creepy Palacsinta Fr.), Rétfalvi Zoltán (frisspiac.hu, tulajdonos), és András Tünde (Vitéz Kürtös), kerekasztalbeszélgetéséből. A hazai "kajáltatók" krémjének számító arcok azonnal egy lehangoló adattal szolgáltak: a hazai vállakozások zöme indulás után megbukik, az emberekre oda kell figyelni, és aki megbízható, az úgyis elmegy.

 

 

A helyzet az, hogy vártunk pár szót például a brandépítésről (főleg, hogy az egyik résztvevő a legkevésbé sem fancy "halasozásból" csinált jól működő nevet), vagy arról, hogyan tehetjük meg az első lépéseket a Sikerhez vezető sárga köves úton – ebből viszonylag keveset kaptunk. Persze tele volt a fontos infókkal a beszélgetés: kiderült például, hogy a Fivosz pont azért alapította meg a különbejáratú gasztrobizottságát, hogy az is válaszokhoz jusson, aki a sötétben tapogatózik. Szó volt arról, hogy kik a legfontosabb szakemberek, akikkel érdemes körbevenni magunkat ("Aki nem ebből az ágból jön, az ne spóroljon a jogászon, a pénzügyesen – ha nincsenek ott, akkor az bukó, de ha ott vannak, akkor nagyon nagy pénzeket tudtok megspórolni."), illetve, hogy aki belevág, az "ne csak merjen, bírjon is más lenni, mint a többiek."


Kapcsolódó cikkek