Így nevezd a startupod: névadó tippek kezdő vállalkozásokhoz

2014. július 8. 12:38 ujnemzedek.hu
Ahogy egy jó zenekarnak, a startupnak is ki kell választani a legjobb nevet. Ez a néhány tanács segíthet.

A jó név elképesztően fontos lehet, hiszen az ügyfeleinknek eszébe kell jusson, kivel is kéne kapcsolatba lépniük, nem utolsó sorban az internetes keresőkben is ezzel szerepünk majd.

 

A lusták megoldása

Írjuk be a netes keresőbe: „startup name generator” és máris ömlenek elénk a miniprogramok, amelyek beállításaink szerint random egymás mellé pakolnak szavakat – akár szerencsénk is lehet.

 

Kapcsolódó szavak

Ha már eljutottunk odáig, hogy belevágunk a  cégalapításba, valószínűleg tisztáztuk már azt is magunkban, hogy milyen tevékenységi körökkel foglalkozunk majd. Szedjük össze az adott szakmához leginkább illeszkedő szavakat. Keressünk olyanokat, amit mindenki ismerhet, hiszen a „laminális áramlás” kifejezés a repülés rajongóinak ismerős lehet, de a légitársaságunkat azért ne így nevezzük el. Hasznos lehet, ha felcsapunk egy szinonimaszótárt, esetleg egyszerűen begépeljük egy keresőbe az adott kifejezést és végigböngésszük a találatokat.

 


A szójátékok sokat segíthetnek (kép: All-free-download.com)

 

Játék a szavakkal

Jó megoldás az is, ha összeülünk ismerőseinkkel és szójátékot játszunk. Azaz megpróbáljuk a tevékenységünkbe tartozó szóhalmazból összepárosítani az együtt jól hangzó szavakat. Gondoljunk csak a WhatsApp-ra. Zseniális összeolvadása, a „Mi van?” kérdésnek és az applikáció szónak, amely tökéletesen is fedi az üzenetküldő szolgáltatást.

 

A Google a barátunk

Ne felejtsük el, hogy a legtöbben a Google keresőjét használják, még akkor is, ha nagyon jól tudják a cég nevét vagy, hogy a vállalkozás honlapján léphetnek velünk kapcsolatba. Egyszerűen megszokás, hogy oda pötyögik be. Ugyancsak ezen az útvonalon találhatnak ránk, azok is, akik egy terméket vagy szolgáltatást keresnek. Nagy segítség lehet egy kicsit feltúrni a keresőóriás kulcsszó-alkalmazását. Ezzel nemcsak a hirdetéseinken segíthetünk a pontosabb találati arány elérésében, hanem elnevezhetjük a cégünket valamelyik nagyon sokszor keresett szó alapján.

 

Szabad-e a név?

Nagy cikibe kerülhetünk, a pereskedésekről nem is beszélve, ha ugyanazt a nevet adjuk a cégünknek, amit már más használ, ezért érdemes ellenőrizni az általunk választott elnevezést a NameChk.com-mal vagy bármelyik domiannév ellenőrzővel.

 

Teszt

Soha ne feledkezzünk meg a tesztről! Ahogy a termékeknek és a szolgáltatásoknak is jót tesz, ha ellenőrizzük valóban működnek-e, ugyanezt érdemes elvégezni a névválasztással kapcsolatban. Ne csak a családok és barátok véleményét kérjük ki. Érdemes ilyenkor megkeresni olyanokat, akik már régebb óta a szakmában vannak és „gyakorlott szemmel” szúrják ki az általános hibákat. Ilyen lehet például, amikor az ékezetek nélküli és egybeírt domainnév valami egészen mást jelentésű szót ad, mint szerettünk volna.

 

A legmenőbb teszt

Nyomtassunk cégnevünkkel néhány pólót, és kérjük meg barátainkat, hogy viseljék azt munkahelyünkön vagy az utcán. Ha vállalják, máris jó úton haladunk, ha pedig arról is beszámolnak, hogy többen rákérdeztek, mit is hordanak magukon, biztosak lehetünk benne, hogy megtaláltuk a megfelelő nevet.


Kapcsolódó cikkek