Mi történik a hitelesítési határidő után?

2014. március 21. 13:37 ujnemzedek.hu
Nem kell aggódniuk azoknak az e-felvételizőknek, akik most még úgy látják, hogy – bár a hitelesítési határidőig (2014. február 23.) postára adták hitelesítő adatlapjukat – nincs még hitelesítve az elektronikus jelentkezésük, vagy nem írták jóvá a befizetett eljárási díjukat. A postán beküldött hitelesítő adatlapok feldolgozása, valamint az átutalások lekönyvelése ugyanis némi időt vesz igénybe.

A hitelesítő adatlapok feldolgozása folyamatosan történik, és a beérkezéstől számítva – a küldemények számától függően – több napot vesz igénybe. Az eljárási díjak jóváírása is megkezdődött a jelentkezési határidőt követően, és szintén folyamatosan történik. Aki a jelentkezési határidőig elindította az átutalási tranzakciót, annak egyelőre nincs dolga, az esetleges teendőkről (ha szükséges) később külön értesítést küldenek majd.


A központi nyilvántartásba betöltött jelentkezők e-mailben is értesítést fognak kapni. (Kép: freedigitalphotos.net)

A hitelesítő adatlapok feldolgozásának eredményéről az e-jelentkezők e-mailben kapnak tájékoztatást, valamint az E-felvételi rendszerben is nyomon követhetik a jelentkezésük státuszát.

Fontos, hogy a jelentkezők folyamatosan figyeljék a regisztrációkor megadott e-mail címüket és/vagy az E-felvételi felületét!

Azok, akik Ügyfélkapu segítségével hitelesítették jelentkezésüket, a sikeres hitelesítésről azonnal visszaigazolást kaptak, tehát nekik hitelesítő adatlapot már nem kell küldeniük.

Jelenleg a beérkezett jelentkezések, dokumentumok feldolgozása, rögzítése zajlik. A feldolgozási időszak után az E-felvételi rendszerében elérhetővé válnak az ügyintézési funkciók. Ekkortól lesz lehetőség a jelentkezéskor rendelkezésre nem álló dokumentumok pótlására, az egyszeri sorrendmódosításra, a személyes adatok módosítására legkésőbb 2014. július 10-ig. Akinek nem áll módjában elektronikusan pótolni a hiányzó dokumentumait, a szükséges dokumentummásolatokat postai úton is beküldheti az Oktatási Hivatal, 1380 Budapest, Pf. 1190 címre.

Az ügyintézési időszak indulásáról a központi nyilvántartásba betöltött jelentkezők e-mailben is értesítést fognak kapni.