Szinte analfabéta 85 ezer egyetemista

2014. május 22. 14:17 ujnemzedek.hu
Az diákok jelentős részének okoz gondot, ha fogalmazást kell írniuk. A szakemberek az oktatási módszerben látják a hibát.

Egy 2013 nyarán végzett amerikai felmérés szerint a gimis diákok jelentős százaléka úgy végzi el a sulit, hogy az íráskészsége egy 11 éves gyerekét sem éri el. Nem kevesebb, mint 85 ezer diák funkcionális analfabétaként kezdi az egyetemet évről-évre.

A tanulmányt megrendelő Oktatási Alapítvány (EEF) szakemberei azt mondják: a diákoknak sokkal jobban fejlődne a fogalmazási képessége, ha nem az iskolapadban ülve tanítanák őket a világ dolgaira. Sokat segítene, ha mondjuk iskolai kirándulásokat szerveznének nekik és az ott látottakat-hallottakat kéne leírniuk.  

 

Benne van a szív is. (kép: Pinterest)

 

A személyesen átélt helyzetek ugyanis sokkal könnyebbé teszik a mondatalkotást és a gyakorlás során egyre könnyebben sajátítják majd el a történetmesélés képességét.

 

A kutatók persze nem csak az osztálykirándulásokat tartják megfelelő programnak ahhoz, hogy a fogalmazási készséget fejlesszék. Az is elég lehet, ha mondjuk vendégelőadók, mint mondjuk egy háborút megjárt veterán meséli el nekik saját szavaival az átélt helyzeteket.  Ezzel az „élményterápiával” 9 hónapnyi iskolapadban eltöltött időt spórolnának meg.


Kapcsolódó cikkek

"A betű mutatja a lelket, aki betűkkel ír, az benyomja ezekbe lelkének képét, így megismerhetjük az írónak a lelkét." Ezt Phalerensi Demetrius athéni szónok mondta kb 400 évvel időszámításunk előtt. Őt tartják a grafológia ősatyjának. Maga az írástudás azonban a XV. századtól kezdett csak szélesebb körben terjedni, így az emberek által leírt betűk különbözőségének is ettől a kortól szentelnek nagyobb figyelmet. A grafológiát nem tekintik külön tudománynak, de Magyarországon 2003 óta államilag elismert szakmának tekintik. 
olvasd tovább