Emmi: a cél az informatikai szakadék megszüntetése

2014. október 21. 09:41 ujnemzedek.hu
Ehhez a pedagógusok továbbképzésére van szükség és arra, hogy az informatika bekerüljön az iskola módszertanába.

A digitális forradalom időszakában diákoknak és tanároknak egyaránt létfontosságú az informatikai eszközök tudatos használata – hangsúlyozta az Emberi Erőforrások Minisztériumának helyettes államtitkára hétfőn, a CodeWeek (Európai Programozási Hét) budapesti zárórendezvényén.

 

Pölöskei Gáborné elmondta: a pedagógusok és tanulók közötti információs szakadék megszüntetéséhez a tanárok nyitottságára és továbbképzésére van szükség, hogy az informatika bekerüljön az iskolai módszertanba, a hétköznapok részévé váljon. 

 


Európában 500 ezerre tehető a betöltetlen informatikai állások száma (kép: Wikipedia)

 

Laufer Tamás, az Informatikai, Távközlési és Elektronikai Vállalkozások Szövetségének (IVSZ) elnöke kiemelte, hogy az informatikai iparág fenntartásához létfontosságú az IT szakemberek képzése, ennek ellenére azt tapasztalják, hogy a természettudományok egyre népszerűtlenebbek. Európában a pályakezdők 50-70 százaléka nem tud elhelyezkedni, ezzel szemben 500 ezerre tehető a betöltetlen informatikai állások száma, az IVSZ Magyarországon is évente 10 ezres szakemberhiányt regisztrál – mondta.

 

Az elnök szerint az Európa 38 országában megrendezett Codeweek remek alkalom arra, hogy megismertesse a programozás kreatív oldalát, eloszlassa az ehhez kötődő előítéleteket, és bebizonyítsa, hogy olykor a játékos oktatás vagy akár egy lelkes mentor meg tudja kedveltetni a gyerekekkel az informatikus szakmát.

 

Bojár Gábor, a Graphisoft elnök-vezérigazgatója szerint az egyes szakmák iránti érdeklődés hullámzó, ezért olyan példaképre van szükségük a fiataloknak, aki megmutatja, hogy az informatikai iparágban elhelyezkedni jövedelmezőbb, mint gondolták.   

 

Forrás: MTI/ujnemzedek.hu


Kapcsolódó cikkek