A tablet jobban megy, mint a Lego

2014. április 17. 15:18 ujnemzedek.hu/Telegraph/NMHH
Többtanár és óvodapedagógus szerint a gyerekek a tableteken már simáneljátszadoznak, de az építőkockákat nem tudják használni és nem képesek koncentrálni sem.

Az oktatási szakemberek szerint nagyon nagy baj lehet abból, hogy a szülők idő hiányában a közös játék helyett csak a mobileszközöket adják a kicsik kezébe. Ezek a fiatalok, amikor bekerülnek az óvodákba és az iskolákba, láthatóan figyelemzavarral küzdenek és jóval ingerlékenyebbek is társaiknál.


A felnőttek egyre inkább eltűnnek a gyerekek életéből (Kép: All-free-download.com)

Mindennapos eset, hogy úgy mennek be az iskolába, hogy egész éjjel fent voltak és valamilyen programmal játszottak. Szinte lehetetlen bármit is tanítani nekik, hiszen napközben nem tudnak a fáradtság miatt odafigyelni.

 

Múlt évben a VII. Nemzetközi Médiakonferencián hasonló kutatási eredményeket vitattak meg a szakemberek. A gyermekek és fiatalok egyre korábbi életkorban kezdik használni a digitális eszközöket és ezzel párhuzamosan egyre kevesebbet foglalkoznak velük a szülők. A család így kimarad abból, hogy segítsen feldolgozni a beérkezett ingereket.

Elmarad a megbeszélés, a kritikai nevelés, az érvelés. Ahogy a felnőttek egyre inkább eltűnnek, erősödik a saját korcsoport befolyása, így azokon keresztül szereznek csak tapasztalatokat, emiatt könnyen torz világkép alakulhat ki bennük.


Kapcsolódó cikkek

Néhány iskolában már kísérleteznek azzal, hogyan építsék be a legújabb technikai eszközöket az oktatásba. A hátrányból indulóknak, már most is segítségére lehet néhány különleges program, amivel simán utolérhetik társaikat.
olvasd tovább
Minden mobiltelefonon van már számológép, de ez az androidos alkalmazás jóval többet tud náluk. Nem csak a végeredményt mutatja meg, mint hagyományos társai, hanem a betáplált képlet levezetését is megmutatja.
olvasd tovább
Lehet, hogy gyorsabb, lehet, hogy hatékonyabb, de megvannak a hátulütői: erre jutott egy amerikai tudóscsoport a modern jegyzetelési módszerekkel kapcsolatban. A laptopba irkálók eredményei a tanulmány szerint sehol nincsenek a manuálisan jegyzetelő tanulók teljesítményéhez képest.
olvasd tovább