Elindult a Fuss magadért egy kört! staféta

2016. szeptember 19. 07:12 ujnemzedek.hu
Körbefutjuk az országot? Na jó, elég ha beállsz a stafétába.

Szombat reggel fél 10-kor Novák Katalin, az EMMI család- és ifjúságügyért felelős államtitkára az újbudai Feneketlen tó Villányi út felőli oldalán elindította a Fuss magadért egy kört! eseményt, miután, a NEFI egészségkommunikációs vezetője átadta neki a futás stafétáját. Az egészségért dolgozók 16 napon át 1600 kilométert tesznek meg. A staféta azokat az egyszerűen megvalósítható teendőket tartalmazza, amelyeket ha beépítünk a mindennapjainkba, akkor tovább élhetünk egészségesen.

 


MTI Fotó: Soós Lajos

 

A mozgásszegény életmódba csaknem annyian halnak bele, mint a dohányzásba. Rendszeres testmozgással például 13-féle rák kialakulásának kockázata csökkenthető, a szív- és érrendszeri megbetegedésekről ne is beszéljünk!

 

Olyan betegségekbe halunk bele, amelyeket jórészt mi okozunk magunknak azzal, ahogyan élünk. Nem tudatosul bennünk, hogy az egészség érték, azt kellene megőriznünk. És ezt senki nem tudja helyettünk megtenni. Ha mindenki csak annyit tenne az egészsége megőrzése érdekében, amennyit aztán a betegségéből való felépülésére fordít, akkor a korai halálozás közel fele megelőzhető lenne.

 

Világszerte évente öt millió ember halálát okozza a mozgásszegény életmód. Magyarországon a vezető halálokok között (55%) a keringési megbetegedések állnak. Ennek egyik rizikófaktora a fizikai aktivitás hiánya, amely megnöveli a szív- és érrendszeri problémák, a cukorbetegség, a stroke, és a rák kialakulásának a kockázatát. Ha az emberek elkezdenének rendszeresen mozogni, hét hónappal megnőne a várható élettartam.

 


MTI Fotó: Soós Lajos

 

Mi magyarok kifejezetten inaktívak vagyunk. A magyarok 44 százaléka még mindig egyáltalán nem sportol. A „lustaság” így ugyanolyan rizikófaktornak tekinthető, mint a dohányzás vagy az elhízás.A testmozgás nem csak szórakozás, hanem az egészségmegőrzés egyik legfontosabb eleme. Tudományos tények bizonyítják, hogy a rendszeres mozgásnak köszönhetően csökkenthető a depresszió, a szorongás, a cukorbetegség kialakulása. Fokozható a szív és a tüdő teljesítőképessége. Napi 2000 lépéssel, vagyis már napi 20 perc gyaloglással jelentősen csökkenthető a cukorbetegséget megelőző állapotban lévő páciensek szívrohamának és agyvérzésének kockázata.

 

A rákos megbetegedések megelőzésének egyik kulcseleme, segítségével 13 daganatos megbetegedés kialakulásának az esélye csökken. A mozgás mindemellett növelheti a szexuális vágyat, csökkenti a szervezetében a rossz koleszterin, és növelheti a jó koleszterin szintjét. Felgyorsult világunkban rendszeres testmozgással mérsékelhető a stressz, helyes táplálkozás mellett csökkentheti a testsúlyát, megnövekedhet az önbizalma és segíthet abban, hogy gátolja az agy elöregedését.

 

Az általános egészségügyi állapot javulásának köszönhetően kevesebbszer lesz beteg és 40 százalékkal növelheti az esélyét, hogy elkerülje a fiatalkori halált. Az általános előírások szerint már hetente négyszer 30 perc közepes fokú mozgás, vagy hetente 3-szor 20 perc intenzív edzés is elegendő ahhoz, hogy fizikai aktivitásunkat megőrizzük.

 

Forrás: csalad.hu


Kapcsolódó cikkek