Így lehet pörgős a blogod – tanácsok egy profitól

2016. szeptember 8. 15:06 ujnemzedek.hu
Blogot indítanál, de nem tudod, mivel lehetne életben tartani azt hosszú távon?Ne aggódj, most a legjobbtól kaphatsz tippeket és tanácsokat egy sikeres blogfenntartásához. Ruttner Kata több feltörekvő fiatalnak is „besegített” mára bejegyzéseivel, most beavatott minket a blogírás kulisszatitkaiba.

- Mióta foglalkozol blogolással, illetve ezen belül a divatblogolással?

 

Másfél évvel ezelőtt hoztam létre a katARTik-ot, azzal a céllal, hogy felületet adjak fiatal magyar tervezőknek, művészeknek a bemutatkozásra. Az oldalon központi szerepet kap a divat, de alapvetően inkább a dizájnblog kategóriájába sorolnám, hiszen nem csak ruhákkal, vagy az aktuális trendekkel foglalkozom, írtam már cikket a boroscimke dizájnról, vagy grafikusokról, ezeket a munkákat pedig nem kötelezően a divat határozza meg.

 

 

 

 

 

 

 

 

- Főállásban riporterként dolgozol– mi inspirált arra, hogy divattal foglalkozz?

Mindig is vonzódtam a szép és különleges dolgokhoz. Érdekes, mert soha nem voltam divatőrült, inkább a művészet, a mögöttes tartalom, az inspirációk érdekeltek egy-egy alkotásban. Így van ez most is, szeretem bemutatni úgy a magyar tervezőket, hogy lássuk azt, milyen gondolatok alapján hozták létre munkájukat. Szeretek a dolgok mögé látni és ezt igyekszem megmutatni az olvasóknak. Ha úgy tetszik, egy picit a divat pszichológiáját tárom fel. Egyébként olyan emberekről írok, akiknek a munkái az én ízlésemet tükrözik, így ha valaki a blogon böngészik, akkor abszolút az én stílusomat láthatja. Naponta próbálok új bejegyzést írni, így a másfél év alatt elég komplexen összegyűjtöttem a magyar tervezőket.

 

 

A katartik.blog.hu oldalon a tervezők és trendek bemutatásán túl  meghívók is várják az olvasót

 

 

- A katARTik küldetése, hogy bemutassa a már jól menő, de a feltörekvő tervezőket – volt már arra példa, hogy valakinek kicsit sikerült így „megtolnod a szekerét?”

A visszajelzések alapján elmondhatom, hogy igen. Többen is megköszönték, hogy írtam róluk, mert azzal nőtt a Facebook-on a kedvelőik száma, és a megrendelésekben is érezhető volt egy-egy cikk ereje. Ezeknek az embereknek, főleg, ha valaki kezdő és nincs mögötte elegendő büdzsé, van, hogy nehezen indul be a szekér. Egy-egy olvasott blog sokat számít abban, hogy megismertessék magukat tervezők.

 

 

 

- Meg lehet-e élni ma blogolásból, vagy emellé azért mindenképpen szükséges egy polgári szakma? Vannak plusz előnyei?

Nem ismerek olyan magyar bloggert, aki meg tud élni a ebből. Ez itthon még nem indult be, de szerintem van rá esély, hogy változzon a dolog, hiszen a blogoknak egyre inkább nő az olvasottságuk, ezt pedig a hirdetők is felismerik. Engem is keresett már meg nagy cég azzal, hogy írjak a termékükről, mert nincs akkora büdzséjük a reklámra, hogy tv-ben, plakátokon tudják hirdetni azt. Ilyenkor általában bloggerekhez mennek, a reklámért cserébe pedig adnak a termékükből. Egy jól eltalált cím, egy jó tartalommal bíró cikk nálam akár több ezer kattintást is hozhat egy nap alatt.

Vannak, akik felajánlanak ajándékokat a róluk szóló cikk után, de nekem fontosabb az, hogy írhassak,  mint az, hogy kapjak valamit, szóval nem ezért csinálom. Ez egy hobbi, amiből remélhetőleg később pénz is jön majd, de még mindig olyan plusz energiákat ad, hogy ha anyagi profit nem is származna belőle, akkor sem hagynám abba.

 

 

Ruttner Kata  (Kép:Facebook)

 

 

 

 

 

 

 

 

-Hány embert érsz el a blogoddal?

 

 

Változó. Azt biztosan sokan tudják, hogy a blog.hu-n, az Index felületén blogolok, az új bejegyzések általában kint vannak az Index címoldalán, vagy az Index2-n. Ilyenkor természetesen több emberhez eljutnak az írásaim, naponta akár több ezer emberhez is.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Honnan merítesz ötletet/témát?
Régebben folyamatosan kutattam az interneten, fel kellett térképeznem a dizájnerek "piacát". A kutatás most is folyamatos, de rengeteg levelet kapok, amelyeket tervezők küldenek új kollekciójukról, vagy csak feldobják, hogy írhatnék róluk. Ez azért megkönnyíti a dolgom. Akinek a munkái tetszenek, arról írok.

 

 

-Mit jelent neked a „bloggerkedés”?
Egy hobbi, ami életformává vált. Szeretem, hogy sokan olvassák a blogot, hogy vannak, akik arcról tudják, hogy ki vagyok. Nekem nagyon fontos ennek az ego felöli oldala is. Igenis számít, hogy tudják, hogy én írom a cikkeket, hogy én vagyok az, aki a katARTikot csinálja, szeretném, ha idővel az emberek névről tudnák, hogy ki vagyok és adnának az ízlésemre, a véleményemre, arra, hogy milyen tervezőket ajánlok.

 

 

 

 

 

 

 

- Mitől lehet hosszú távon sikeres és érdekes egy blog?
Akkor sikeres egy blog, ha azt adod, azt írod, amilyen te vagy. Ha találgatsz, hogy mi fog tetszeni az olvasóidnak, nem mindig jönnek be a számításaid. Ha viszont magadat adod, olyanról írsz, ami te vagy, úgy írsz, amilyen vagy, akkor nagyobb az esélyed arra, hogy sikeres legyél. Nem szabad szerepeket játszani, hiszen az olvasók azért olvassák a blogot, mert olyan, amilyen te vagy.

 

 

 

 

 

-Számtalanszor hallani, hogy nőként nehezebb érvényesülni, karriert befutni. Egy kereskedelmi csatorna riportereként, saját divatbloggal, egy sikeres embernek számítasz. Gondolom, útközben akadtak azért kihívások…
Nem éreztem, hogy nehezebb lenne azért, mert nő vagyok. Mindenkinek az életében vannak akadályok. A kérdés, hogy ha ütközünk velük, akkor hagyjuk-e hogy legyőzzenek minket, vagy felállunk és újra meg újra megyünk a céljaink felé. Ami nekem sok erőt ad, az az, hogy nem hiszek a véletlenekben. Amikor elkezdtem a blogot írni, akkor éreztem, hogy valami jó fog belőle kisülni. Nem tudtam meghatározni, hogy mi, de éreztem, hogy jó lesz. Még akkor sem adtam fel, amikor fél év után volt olyan nap, hogy csak 20-an kattintottak az oldalra. Akkor azon törtem az agyam, hogy vajon hogyan tudnék ezen változtatni. Rájöttem, hogy kellő akarattal mindent meg lehet oldani, minden szituáció tanít valamire. Engem a blogolással járó pozitív energiák - emberi kapcsolatok, témák - egy nagyon pozitív emberré tettek és folyamatosan vezetnek önmagam felé. Azt gondolom, ha valaki meg tudja őrizni a pozitív hozzáállását, nem roskad össze egy-egy nehezebb akadály miatt, és tudja, hogy mit akar, akkor véghez is tudja vinni.

 

 


Sok múlik a jó marketingen is

 

- Mit tanácsolsz azoknak a fiataloknak, akik belevágnának a blogolásba?

Mindenképpen azt tanácsolom, hogy már kigondolt koncepcióval induljanak el. Jó olyan blogszolgáltatót választani, ami esélyt ad arra, hogy hirtelen sokan olvassák a blogot - ha csak valaki nem a barátainak akarja írni a gondolatait. Segítséget leginkább magadtól kapsz, a kitartó munka, a belefektetett energia egyszer csak megtérül - persze az soha nem árt, ha kiterjedt ismeretségi köröd van, de enélkül is lehetséges. Posztolni általában reggel és este érdemes, de ha választani kell, akkor inkább este, hiszen akkor vannak otthon az emberek, sokkal többen időznek az Interneten, mint napközben.

 

 

 

A divat és a dizájn világában semmilyen kapcsolatom nem volt, mint ahogy a média világában sem, amikor tévézni kezdtem. Ha van egy célod, és eldöntöd, hogy bárhogy is, de azt véghez viszed, akkor egyszer csak arra eszmélsz, hogy valóra váltottad az álmodat. Én ebben hiszek. 


Kapcsolódó cikkek

Középiskolásként még lázadó kamasz volt, 23 éves korára azonban Mihalovics Péter országgyűlési képviselő lett. Szerinte annak, aki politikai pályára készül, már tinédzserként is aktív közösségi életet kell élnie.
olvasd tovább
Tizenévesen popzenekarával koncertezett, majd huszonévesen modellként bejárta a világot. Fehér Balázs talán még ma is fotózásokon és divatbemutatókon töltenémindennapjait, ha hét évvel ezelőtt nem dönt úgy, hogy hátat fordít eddigiéletének és valami egészen másba kezd. A The Carbonfools zenekar énekesét arrakértük mondja el nekünk, miért kezdett mindent szinte előröl és mennyiösszetevője van annak, hogy valaki sikeres lehessen.
olvasd tovább
A 27 éves SzlávikJuli vérében van a jelmeztervezés. Első kézből tanulta meg a szakma csínjátbínját, de közben megtalálta a saját vonalát is. A jelmeztervezés a szívecsücske és magáénak tudhatja a neves Prima Primissima díjat is. Most elmondja nektekis, miről is szól ez a munka és mit kell tennetek, ha ti is erről a pályárólálmodtok.
olvasd tovább