Inkább motivál, mint lehúz a munkahelyi stressz

2015. február 17. 08:21 ujnemzedek.hu
Ráadásul a magyar melósok többsége hajlandó kimozogni a felgyülemlett feszkót - vagy simán kibeszélik.

A 3093 fő bevonásával készült kutatás rámutatott, hogy a dolgozók több mint 80 százaléka szokott valamilyen stresszes helyzetbe kerülni a munkahelyén, és háromnegyedük legalább heti szinten szembesül a problémával. A felsőfokú végzettséggel rendelkezők számára szinte lehetetlen megúszni az ilyen szituációkat, 93 százalékuk él át rendszeresen feszült pillanatokat a munkahelyén. Velük szemben a részmunkaidőben és a saját tulajdonú cégeknél dolgozók állnak, őket éri a legkevesebb feszültség a munkahelyükön, bár az arány náluk is több mint 70 százalék.

 

A plusz adrenalin valójában motivál (kép: Pinterest)

 

Érdekesség, hogy a stresszes helyzetekkel találkozó dolgozóknak több mint a fele (58 %) kifejezetten motiváló hatásúnak éli meg ezeket a szituációkat. A saját tulajdonú cégeknél és a felsővezetők esetében ez az arány még magasabb, az ő teljesítményükre az esetek két armadában pozitív hatással vannak a nehéz helyzetek. Amint egy korábbi kutatásból is kiderült, a magyar munkavállalók jól kijönnek a főnökükkel és a kollégáikkal, a stressz legfőbb forrását nem ők, hanem a munkával kapcsolatos elvárások jelentik. Ez különösen az alapfokú végzettséggel rendelkezőknél probléma, 39 százalékuknak ez okozza a legtöbb frusztrációt. A válaszadók 13 százaléka aggasztónak találja az iparág helyzetét is, amiben dolgozik.

 

A mozgás segít

Pozitív azonban, hogy a dolgozók találnak a módszert arra, hogy levezessék a felgyülemlett feszültséget. A legtöbben a mozgást nevezték meg stresszoldó módszerként, a munkavállalók több mint egyötöde végez fizikai tevékenységet, ha úgy érzi, hogy ki kell engedni a gőzt. Népszerű kikapcsolódási forma még a zenehallgatás, olvasás és filmnézés, a válaszadók 14 százaléka kezeli így a munkahelyi stresszt.

 

Néha sokat segíthet, ha megbeszéljük valakivel a problémáinkat: a válaszadók közel háromnegyede a közvetlen vagy a közvetett kollégáival szokott így tenni (és mi is írtunk arról, hogy milyen hasznosak is az irodai barátok). 10 százalékuk viszont jobban szereti a felettesével megvitatni ezt a témát, ami szintén hasznos, ha nem akarja megutálni a munkahelyét. A nőkre sokkal inkább jellemző, hogy semmit sem tartanak magukban, mint a férfiakra. A részmunkaidősök és a saját tulajdonú cégekben dolgozók ritkábban nyílnak meg, közel felük senkivel sem beszéli meg ezt a munkahelyén.

 

Kiből lesz a jó főnök?


Nemrégiben HR-szakértőket kérdeztek arról, hogy szerintük milyen hozzáállással és személyiségjegyekkel kell rendelkeznie egy igazán jó főnöknek.

 
A megkérdezettek egybehangzó véleménye az volt, hogy a munkabírás az, amire a legtöbb pontot adják egy jelentkezőnél. A tökéletes vezető egy szuperember, aki jól kommunikál, rugalmas, bírja a stresszt, jó a helyzetfelismerő képessége és stratégiailag is jó döntéseket tud hozni.

 

Forrás: profession.hu/metropol.hu


Kapcsolódó cikkek