Boldogság három hét alatt - ezt ígéri a mosolyprojekt

2015. január 12. 12:00 ujnemzedek.hu
A melóban is jobban teljesítünk, ha beboldogulunk – egy pszichológus szerint ehhez 5 dolognál több nem is kell.

Vajon attól vagyunk-e boldogok, hogy jól teljesítünk, avagy azért teljesítünk jól, mert boldogok vagyunk? Egy amerikai pszichológus, Shawn Achor amellett érvel, hogy valójában a "belső virágzás" növeli a produktivitást:  "Az agyunk a jóleső érzések hatására jobban teljesít, mint negatív, stresszes állapotban. A kreativitás és az energiaszint mind megemelkednek, ezáltal pedig az üzleti teljesítmény is javul." - nyilatkozta.

 

"Az egészség nem azt jelenti, hogy nem vagyunk betegek"

 

Achor nem egy mezei lélekgyógyász - évek óta tart tréningeket a legnagyobb cégeknek. Mint elmondta: a boldogsággal úgy van az ember, hogy vagy van - vagy nincs. Azonban, ha észrevettük a boldogságot (vagy a boldogság hiányát), máris tenni tudunk azért, hogy elérjük.

 

A Forbes felmérése szerint a boldogtalan alkalmazottak 2:1 arányú fölényben vannak a boldog alkalmazottakkal szemben. A Gallup 2013-as 142 országban végzett felmérése alapján a munkavállalóknak csak 13%-a elégedett és boldog a munkájában - ez különben nem kevesebb, mint évi 500 billió dollárba kerül.

 

És hogy mit léphetünk azért, hogy a boldogságot belakjuk? A pszichológus módszere tök egyszerű és logikus, ráadásul 21 nap alatt teljesíthető. Lehet, hogy kemény meló lesz - minden meló hatalmas, ha saját magunkban kell végigtolni - de három hétnyi munkával állítólag komoly előrelépést érhetünk el.

 

Ér boldognak lenni - ezt mondja a pszichológus (kép: Pinterest)

 

A lényeg, hogy minden nap tegyük meg a következőket:

 

1. Reggelente, ébredés után mondjunk el 3 dolgot hangosan, amiért hálásak vagyunk.

2.  Pozitív élmények naplóba vezetése - elég, ha valaki megdicséri a hawaii ingünket, és máris kész a „jó élmény”. Ha pedig ezt papírra vetjük, a dolog "biztosra van véve".

3. Napi egy óra testmozgás - Achor konkrétan trambulinon való ugrálást javasol, de igazából ránk bízza, mit választunk.

4. Meditáció. Persze még a tanácsadó is elismeri, hogy ez nem egyszerű dolog - ellenben ha valaki képes erőt venni magán, és 10-15 percet lehunyt szemmel ellazulni, egyetlen szóra összpontosítani mondjuk, máris beljebb van a saját békességében.

5. Véletlenszerű, de tudatos jó cselekedet - vigyük fel egy néni cekkerét a házban, vagy segítsünk egy külföldinek a városban, aki láthatóan nem boldogul a térképpel.

 


Kapcsolódó cikkek