Közösségi maflás: nagy pofont adott az Instagram

2014. október 16. 14:47 ujnemzedek.hu
Legalábbis a Facebooknak biztos: lassan már mindenki a fotómegosztón haverkodik a legfrissebb felmérések szerint.

A közösségi óriásból lassan törpe lesz - ez derül ki legalábbis a Piper Jaffray befektetési bank idei felméréséből. A Taking Stock With Teens kutatásban 7200, átlagosan 16 éves fiatalt kérdeztek meg, merre lóg a hálón: 76 százalékuk például már rég az Instagramot használja a Facebook helyett (a fotómegosztó tavaly 69 százalékon állt), Zuckerbergék ennek megfelelően pedig nagyot buktak: 72 százalékról 45 százalékra esett a felhasználók száma, ami akkora maflás, hogy ezt a számot a maga 59 százalékával jócskán megfutotta a Twitter is.

 

Kiütés? (kép: Pinterest)

 

A tinik 67 százalékának iPhone-ja van, 54 százalékuknak iPad-je, 12 százalékuknak iPad Minije. 16 százalék szavazott az androidos táblagépekre, 7 százalékuk pedig már okosórákkal villog. Arra a kérdésre, hogy melyik csatornát tekintik megfelelőnek arra, hogy valamilyen terméket ajánljanak a figyelmükbe, 38 százalékuk az Instagramot, 34 százalék a Twittert és 21 százalék a Facebookot tartotta a legmegfelelőbbnek.

 

Steph Wissink, kutatási igazgató szerint ez jól példázza, merre halad a világ:  "Ezek a srácok már nem üzengetésre, hanem brandépítésre használják a közösségi médiát, abban gondolkodnak, hogy "eladják magukat" - erre pedig az Instagram sokkal inkább megfelelőbb lehet.”

 

(Marketing Charts)


Kapcsolódó cikkek