„A Facebook olyan, mint egy kínos családi vacsora, ahonnan nem lehet lelépni”

2015. január 14. 10:45 ujnemzedek.hu
Legalábbis Így jellemezi a fiatalok és az oldal viszonyát egy 19 éves amerikai blogger.

Andrew Watts egy texasi egyetem hallgatója, aki a medium.com oldalon kezdett nemrég érdekes cikksorozatba, melynek témája, hogy mit gondolnak valójában a tinédzserek a különböző közösségi felületekről.

 

Több írás és kutatás foglalkozott már azzal, hogy a Facebook közönsége öregszik (természetesen ezt Zuckerbergék minden esetben cáfolni próbálják), de ennyire érzékletesen még senki nem fogalmazta meg, mit is éreznek a fiatalok, ha a közösségi siteról van szó:  „a Facebook valami olyasmi, amit mindenki használt korábban, mert menő volt, de most már olyan, mint egy kínos családi vacsora, ahonnan nem lehet lelépni”.

 


Már Zuckerberg is "öreg" hozzá (Knowyourmeme.com)

 

Ez persze nem jelenti azt, hogy ő maga és a fiatalok nagy része nem regisztrált volna a felületre és a mai napig nem használná rendszeresen azt.  A blogbejegyzés szerint leginkább a különböző csoportok és néhány kedvelt oldal tartalmai, az új ismerősök visszajelölése és az chatüzenetek miatt ugranak be a Facebookra - majd gyorsan ki is lépnek. A hírfolyamban olvasható dolgok általában nem kötik le őket és utálják a reklámokat.

 

Andrew a többi közösségi oldalról is elmondja véleményét bejegyzéseiben. Szerinte az Instagarmot azért szeretik jobban, mert sokkal több „like” érkezik egy-egy képükre és úgy érzik, jobb minőségű a tartalom, hiszen a képekkel feltöltés előtt „foglalkoznak” a felhasználók.

 

Érdekes módon a Twitterról, illetve annak működéséről azt állítja, hogy a fiatalok ugyanúgy nem értik, mint a „felnőttek”. Szerinte a Snapchat az a felület, ahol ez a korosztály leginkább „önmaga” lehet, mert itt nem kell azon görcsölniük, hogy kik láthatják még a képeket vagy mennyi like-ot kapnak


Kapcsolódó cikkek