Mennyi reklámot nézel meg naponta? Most kiderül!

2014. február 6. 10:56 ujnemzedek.hu
Az átlagos napi tévézési idő megegyezik az egy évvel korábbival. Továbbra is az 50 év felettiek bámulják legtöbbet a tévét: átlagosan 6 óra 10 percet. A legkevesebb időt a 18 év alattiak töltik a készülék előtt, 3 óra 22 percet naponta.

Tavaly a két országos kereskedelmi csatorna közönségaránya megközelítette a 30 százalékot, az érték azonban több mint 4 százalékponttal marad el az egy évvel korábbitól.


Pedig mennyire egyszerű lenne kikapcsolni (Kép: All-free-download.com)

Egyre több reklámot sugároznak a televíziók, számuk negyvenhét csatornát mérve tavaly megközelítette a 4,5 milliót, vagyis naponta átlagosan több mint 12 ezer hirdetés került adásba. Ebből átlagosan 78-at láttunk naponta – állítja az egyik piackutató cég.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság adatai szerint A TV2-n 2810, míg az RTL Klubon 2079 termékmegjelenítés volt látható, amely a két csatorna között 15 százalékos eltérést jelent.


Mi a termékmegjelenítés?
A termékmegjelenítés nem hirdetés, hanem olyan típus a kereskedelmi üzenetek között, ahol a termék vagy szolgáltatás, illetve a védjegy úgy szerepel egy műsorszámban, hogy az a cselekmény vagy a tartalom részét képezze, ugyanakkor azonban nem hív fel közvetlenül áru vagy szolgáltatás vásárlására.


Mindkét kereskedelmi tévé műsorkínálatának több mint felében volt termékmegjelenítés: a TV2 műsorainak 69 százalékában, míg az RTL Klubon a programok 51 százalékában. Tehát a reklámblokkok mellett az adások többségében további olyan kereskedelmi üzenetekre is számíthat a néző, amelyek tévéműsorokban bukkannak fel.


Kapcsolódó cikkek

Aki olvasta az 1984 című könyvet, tudja, hogy a lakásokbantalálható telekép minden infót begyűjtött a lakóról. Nos, úgy tűnik, Orwellfantáziája valóra vált.
olvasd tovább