Ez a progi megmutatja, hogy neveld a selfie-det

2014. május 5. 13:08 ujnemzedek.hu
2,3 millió fotó nem tévedhet: ennyit elemzett egy PHD-hallgató hogy kiderítse, mi tesz sikeressé egy képet.

A MIT azaz a Massachusetts Institute of Technology Mesterséges Intelligenciát kutató laborjában dolgozó Arisha Khosla azokat a tényezőket kutatta, amelyek előreláthatólag sikeressé tesznek egy, az Instára feltöltött fotót. És ha már nyakig merült a munkában, az elemzésre gyorsan összedobott egy programot is.

Ilyen egyszerű. (kép: popularity.csail.mit.edu)

A progi rém egyszerű: a felhasználónak csupán fel kell töltenie a választott képet, amit a cucc a korábbi követők száma, a kép címe valamint a rajta lévő címkék alapján kielemez, majd egy 1-től 10-es skálán pontoz is. Ennek alapján eldöntheted, szeretnek-e majd az Instán.


Legyen mondjuk egy hetes. (kép: Instagram)

A kutatás során egyébként kiderült (és ez nem vicc): a legnézhetetlenebb képeken zöld vécépumpák szerepelnek. És hogy melyek a leginkább kattintósak? Hát persze, hogy azok, amelyeken szoknyás lányok mosolyognak.


Kapcsolódó cikkek