Ételfélreértések: ezeket a dolgokat szinte mindenki rosszul tudja a kajákról

2016. szeptember 13. 10:10 ujnemzedek.hu
Mire figyeljünk, ha azt olvassuk a kenyéren: teljes kiőrlésű? Fogyókúrás ital-e a 100%-os narancslé?

A teljes kiőrlésű kenyér nem biztos, hogy TELJES KIŐRLÉSŰ

 

Meg fogsz lepődni: gyakran nem az. A fehér kenyér ugye arról ismeretes, hogy finomított fehérlisztből készül - de ez mit is jelent pontosan? Nos, annyit, hogy nincs benne a maghéj, és a csírája a gabonának sem kerül bele az alapanyagba, ez pedig annyit tesz, hogy a fontos vitaminok és ásványi anyagok is kimaradnak. Szénhidráttal, fehérjével és állományjavítókkal viszont dugig van, ráadásul sokkal többet kell megennünk belőle a teltségérzethez - ergo hizlal, mint a veszett fene.

 

Jobb tehát az úgynevezett teljeskiörlésű lisztből készült kenyereket választanunk - ez ugyanis a teljes gabonaszem felhasználásával készül. Érdemes azonban jól átfutni a választott termék összetevőinek a listáját, gyakran ugyanis még ebben is sima búzalisztet használnak a dúsításhoz. Meglepő, mi?

 

 

Az almamag mérgező
 

Igen is, meg nem is. Valóban tartalmaz az almamag egy nitrizolid nevű anyagot (mely ismert még B17- vitaminként is), amely ciántartalmú. Csakhogy egy 70 kilós felnőttnek 100 g alma magot kellene megennie ahhoz, hogy ez a fajta cián komoly gondokat okozzon

 

 

A zsír: hizlal
 

Az a finom, puha kis babaháj, ami az oldalunkon "feszül" nem egyenlő a hűtőben tárolt hasalja szalonnával - vagyis attól, hogy megeszed, még nem feltétlenül az költözik oda. Megkülönböztetünk ugyanis telített és telítetlen zsírokat: a telített zsírok jelentősen károsítják a szív- keringési rendszert, megdobják a koleszterinszintet, ésatöbbi. Ezekkel az állati eredetű zsiradékokkal sem lenne igazából gond, sőt, el sem híznánk tőlük, ha megfelelő mennyiségben fogyasztanánk őket - de általában nem tesszük.

 


Szereted (kép: Pixabay)

 

Mint ahogy nem fogyasztunk elég telítetlen zsírt sem: pedig ezek pont a segítenek leoldani az érfalakról a lerakódást, csökkentik a koleszterin-szintet, nem hizlalnak (jó, ha öt tonna diót falsz be, akkor igen), vagyis pont a telített zsírsavak okozta károkkal mennek szembe. Ami menő. A hidegen sajtolt növényi olajok, a halolaj,  illetve az olajos magvak, a dió, mogyoró csurig vannak telítetlen zsírokkal.

 

 

A 100 százalékos gyümölcslében alig van cukor
 

És ha már fogyás: nem csak az evés, hanem az ivás is rejtett kalóriabomba lehet, ha nem figyelünk oda a hangzatos címkék alatti apró betűs táblázatokra. A „100%-os” gyümölcslé decijében 7 gramm, a rostos levekben pedig már 13 gramm cukor van - írja az eletforma.hu. Basszus: még a a másfél literes gyümölcsízű ásványvízben is van 44 gramm cukor! Igyál akkor inkább sima vizet - csak azt ne gondold, hogy a vízből soha nem elég: ha rengeteg, de rengeteg vizet iszol meg, akkor beszélünk hyperhidrációról, ami legalább olyan veszélyes, mint a dehidratáció. 


Kapcsolódó cikkek