7 egyszerű stresszkezelő módszer

2014. május 8. 11:22 ujnemzedek.hu
Víz, zöldségek, sport - csak néhány dolog amivel segíthetsz magadon.

Úgy fest, manapság mindenki stresszeli magát valamin. Ha nem az érettségin, akkor pasi vagy csaj miatt, pénzügyeken vagy szinte bármin.

 

Néha gyorssegítségnek hívhatunk egy zacskó chipset, egy szelet pizzát, egy sört a barátokkal, de ezek mind csak pár órára nyugtatnak le és nem nyújtanak megoldást a gondokra.  Ami azért is baj, mert a sok stressztől magas vérnyomás, fáradékonyság, allergia, rossz emésztés, szívproblémák, alvási zavarok is kialakulhatnak.

 

Itt van néhány tipp, amivel egészségesen és hatékonyan csökkentheted a stresszt:

 

1. Igyál több vizet- a kávé és az üdítők dehidratálnak, ami befolyásolhatja a hangulatodat és a cukor iránti további felesleges vágyódásodat.

2. Zöldségek és gyümölcsök minden mennyiségben - segítik a hormonháztartást egyensúlyban tartani és az agyműködést is fokozzák.

3. Szedj B-vitamint, főleg B6 vitamint - segít a stressz csökkentésben és az agy lenyugtatásában.

4. Sportolj - a mozgás endorfint szabadít fel, ami jobb kedvre derít.

5. Relaxálj naponta legalább 15 percet. Meditálj, jógázz, vagy csak simán vegyél egy jó fürdőt.

6. Könnyítsd meg az életedet - engedj el olyan dolgokat, szokásokat és embereket, akik csak nehezítik a dolgodat.

7. Kerüld a cukrot és a koffeint - nagy jókedv-löketet adnak, de utána jön a mélypont, amitől még rosszabbul érzed majd magad.

 


Kapcsolódó cikkek

Egy friss felmérés szerint a munkavállalók 51%-a véli úgy, hogy általános stresszben él. Az ebből fakadó problémák uniós szinten 136 milliárd euróba, Magyarországon pedig 440  milliárd forintba kerülnek. Évente.  
olvasd tovább
Ha valaki túlsúlyos, akkor stresszesebb, mint a kortársai.Angliában, ahol a felmérés készült, a 10-11 évesek harmada súlyproblémákkalküzd – ez pedig azt a szomorú képet vetíti előre, hogy a mai fiatalokvalószínűleg hamarabb halnak meg, mint a szüleik.
olvasd tovább