5 egészségesnek hitt kaja, ami nem az

2015. május 18. 13:17
Tömöd magad velük, mert azt gondolod, majd nem repülnek rád a pluszkilók? Nézd meg, te is bedőltél-e a marketingnek.

1. Sushi

Magas proteintartalom és rengeteg Omega 3. Ez igaz is, hiszen a sushi halból készül. A rizs pedig egészséges. Ez is igaz. De azt tudtad, hogy egy rákos tempurában közel 500 kalória van? És akkor a szószokról nem is beszéltünk még. A lényeg tehát: maradj a sashiminél, és abból is inkább a lazacos, tonhalas, makrélás verziónál.



Csalóka (Kép: tienshoni.hu)

 

2. Müzli

Alapját a zabpehely, olajos magvak és valamilyen édesítőszer képezik, közkedvelt reggeli. Azt azonban tudtad, hogy az előre csomagolt verzióban valószínűleg cukor van és közel 500 kalóriát viszel be egy tálnyival?

 

3. Műzliszelet

Körülbelül 40 gramm szénhidrát és majdnem 200 kalória egy szeletke. Inkább natúr műzlit egyél, tejjel, gyümölcsökkel.

 

4. Popcorn

Nem mintha egészségesnek hinnéd, de nyilván azt gondolod, hogy nem hizlal. Egy kis adag mikrós változatban 9 gramm zsír van, és abból 6  bizony transzzsírsav.

 

5. Aszalt gyümölcs

Sok rostot és ásványi anyagot tartalmaznak, de gyakran kén és cukor is kerül bele. Bioboltban lehet kapni cukormentes verziót, azonban a friss gyümölcsöt így sem pótolják.


Kapcsolódó cikkek

Az Új-dél-walesi Egyetem kutatói különös kísérletbe kezdtek: kísérleti patkányaik egyik csoportját magas cukor- és zsírtartalmú táplálékkal etették, a teljesítményüket pedig összehasonlították az egészséges étrenden tartott rágcsálókéval.
olvasd tovább