Így maxolható ki az első benyomás

2015. december 15. 13:21 ujnemzedek.hu
Vajon tényleg erős személyiség egy kopasz ember, és üvölt arról, ha valaki megbízható?

Bizonyos dolgokat befolyásolhatunk, ám sok olyan árulkodó jelet adunk magunkról, melyet egy első találkozáskor mi ugyan nem is veszünk észre, ám a másik fél azonnal. Ezek aztán meg is határozzák az (első körben) rólunk kialakított véleményt. Ismerkedésnél is fontos, az üzleti életben pedig a megállapodás sikere is függhet ettől. A Business Insider válogatásából szemezgetünk.

 

Intelligencia

Egy kutatás szerint az, hogy valaki tartja a szemkontaktust beszéd közben, a másikban azt az érzést kelti, hogy az illető intelligens. Ha ezt megdobják egy vastagkeretes szemüveggel és választékos beszéddel, akkor az tuti győzelem.

 

Dominancia

Egy kísérletben sűrű hajú és kopasz férfiakat mutogattak a résztvevőknek, akiknek értékelniük kellett, hogy az illető vajon mennyire lehet domináns. Nem volt túl nagy meglepetés, amikor kiderült, hogy a kopasz férfiakat erősebb személyiségnek gondolják (nem tudtak csalni az arccal sem, volt olyan „hajas fotó”, amiről utólag retusálták le a hajat)

 

 

Siker

Az bizony egy jól szabott öltönnyel is szimulálható. Ennek a megállapításához is fotós tesztet készítettek, arc nélküli fotókról kellett értékelni, hogy vajon sikeres-e a képen szereplő egyén. Kiderült, hogy azok a fotók, amik szépen szabott öltönyt viselő emberekről készültek, sokkal inkább sugallták azt, hogy az illető sikeres.

 

Kalandvágy

Egy olyan felmérés is készült, amiben a kísérleti alanyoknak videókat mutattak arról, ahogy emberek mennek. Bizony. A járásuk alapján aztán meg kellett ítélni, hogy vajon mennyire lehet kalandvágyó az ember, akihez tartoznak. Kiderült, hogy az apróbb, szorosabb lépések a szabálykövető ember képét sugallják, míg a nagy, kicsit széttartó léptékű ember kalandvágyóbbnak tűnik.

 

 

 

Született vezető

Ez egy nagyon érdekes kísérlet volt, egyetmi hallgatók bevonásával végezték. Képeket mutattak nekik nagyvállalatok vezetőiről, és azt kérték tőlük, hogy értékeljék őket olyan jegyek alapján, mint a dominancia, érettség, megbízhatóság, felelősségteljesség.

 

Az eredményeket aztán szétszálazták, és kategorizáták. A dominanciára és az érett arcszerkezetre érkezett pontok kombinációjából lett a „hatalom” míg a felelősségteljesség és a megbízhatóság egy „melegség” kategóriát alkottak. Aztán kiderült, hogy akik a „hatalom” kategóriában magas pontot értek el, azok nagy valószínűséggel egy jobban jövedelmező céget vezettek. Érdekes, hogy ugyanezt az eredményt kapták akkor is, amikor ezeknek az embereknek a tablóképeit mutogatták, amik sokszor évtizedekkel korábban készültek, ám úgy tűnik, nekik már akkor is az arcukra volt írva a hatalom.

 

 


Kapcsolódó cikkek