5 ütős szoftver, amivel hatékonyan használod fel az időd

2016. március 16. 16:05 ujnemzedek.hu
5 hatékony projektmenedzsment szoftvert vagy appot mutatunk, amit imádni fogsz.

A kézzel írt naptárak és a jegyzettömbök ideje lejárt, a filccel táblára írogatásnak és post-itelésnek lőttek. Itt az okosteló, a felhő és a projektmenedzsment appok, amik ráadásul nem csak akkor tökéletesek, ha a saját idődet akarod beosztani, de akkor is, ha másét, például a vállalkozásodban, startupodban dolgozókét. A piac egyébként telített, egymást érik a jobbnál jobb appok-szoftverek, sőt, a hozzáértők is lelkesen vitáznak arról, melyik mitől jobb. Mi választottunk közülük ötöt, aminek hatalmas rajongótábora van. Próbáld ki őket, az egyik tuti bejön majd.

 

1. Trello

 

Ha azt mondod, projektmenedzsmen app, a projekt-berkekben jártasak egyből rávágják: Trello. Adott egy tábla (board), azon belül létrehozhatsz listákat (list), amikbe tehetsz kártyákat (cards). A kártyákon teendők vannak, akár több is, pipálós rendszerrel, a kártyákhoz pedig határidőt lehet rendelni, a program pedig jelzi, hány százalákon állsz a dologgal. Lehet kommentelni, doksikat, videókat, képeket, bármit hozzátenni, ami megkönnyíti a munkát, mert nem kell külön e-mailben küldözgetni. Egyaránt tökéletes saját naptár-időmenedzsment appnak és cégeknek különböző projektek hatékony intézésére.

 

2. Any.do

 

Az Any.do egyszerű, nagyszerű. Könnyed a kezelése, a főképernyőn rögtön láthatod a hátralévő feladataid, ha pedig időrend szerint rendeznéd, akkor van “ma”, “holnap”, “közeljövőben” és az “egyszer majd” fül is. Az első három kategória egyértelmű, mire való, az “egyszer majd” viszont olyan feladatoknak van fenntartva, amiknek még nincs határideje. Ez is jól jöhet egyszer, ha csomó olyan dolgod van, amit szeretnél majd valamikor megcsinálni, de fogalmad sincs mikor. Csak feljegyzed őket, mikor van egy kis időd, csak megnyitod és böngészel közülük valami aznapra valót. Nyugi, nem ez minden előnye, vannak subtaskok, lehet mellékletet csatolni, de ezt mi nagyon szeretjük.

 

3. Asana

 

Ha egész vállalatot irányítasz, akkor az Asanát válaszd. A szoftver tökéletesen alkalmas rendszerezni a feladatokat, delegálni azokat és prioritásokat felállítani közöttük - valljuk be az utolsó nehéz feladat, ha pedig nem jól áttekinthetőek a taskok, olyan, mintha semmit nem csinálnánk. A felhőn keresztül támogatja a csapatmunkát, projektcsapatokat is csinálhatsz benne, sőt, a virtuális brainstorming sem akadály vele. Csatolmány, határidő, és a feladatok elvégzésének állapotkövetése sem akadály. Uber, Dropbox, Pinterest és Airbnb - csak négy cég, ami a működéséhez az Asanát választotta.

 

4. Basecamp

 

Ha nem egy egész vállalatot, hanem egyenesen egy hatalmas vállalatot irányítasz, akkor csekkold a Basecampet! A Nike-nak, a WWF-nek és a NASA-nak már bevált, ja és még több mint 100 ezer cégnek is. A külön munkacsoportok más-más adatokat látnak, van külön csetszobája, üzenőfal, melyekre a komolyabb ötleteiket írják, feladatlista határidőkkel és az adott feladathoz adott személyekkel, saját naptár, egy checki-in ablak és egy dokumentumtár.

 

 

5. Evernote

 

Akinek a fentiek túl bonyolultak, nehezen kezelhetőek és feleslegesen sokszínűek, nézze meg az Evernote-ot. Az alkalmazást projektmenedzsment szoftvernek aligha lehet nevezni, de éppenséggel arra tökéletes, hogy a még hátralévő és a már elvégzett feladataidat számon tartsd, ezekhez információkat gyűjts egy helyre. Az alkalmazás prémium verziója ráadásul a Telekom ügyfeleknek ingyenes. Rakhatsz bele képet, térképet, ráadásul nagyon hatékony a keresője.

 


Kapcsolódó cikkek